فمینیسم و سرکوب جنسیتی


 

کسانی  هستند که فکر می‌کنند ما امروز نیازی به فمینیسم نداریم. اما این حرفی به کلی دور از واقعیت است. زنان در طول سده‌ها برای دستیابی به برابری علیه سرکوب مبارزه کرده‌اند. و با این که در برخی از عرصه‌ها موفق بوده‌اند – مانند به دست آوردن حق رای و دسترسی به آموزش – همچنان در تمامی عرصه‌های حیات اجتماعی در معرض سرکوب و تبعیض قرار دارند.

آزار و اذیت و سرکوب فقط مختص به زنان نیست بلکه مشکلی اجتماعی و اقتصادی است که تمام جوامع با آن درگیرند. فرصت‌های کاری برای زنان کمتر است، درآمد آنان به نسبت همکاران مردشان پایین‌تر است،‌ و امکان مشارکت سیاسی آنها محدودتر از مردان است. این عدم مشارکت باعث توسعه‌نیافتگی بخصوص در مناطق محروم می‌شود. از این منظر، از میان برداشتن تبعیض جنسیتی یکی از عوامل رشد کیفی زندگی برای همه خواهد بود. 


 

سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیده است که پذیرفتن خشونت وتبعیض جنسیتی امکان وقوع آن را افزایش می‌دهد. به این خاطر است که چهره‌های محبوب در صنعت سینما و رسانه باید پا پیش گذاشته برای جلوگیری از خشونت و آزار و اذیت جنسیتی علیه زنان وارد عمل شوند.

تمامی زنان، از چهره‌های محبوب سینما و تلویزیون گرفته تا زنان کشورهای در حال توسعه خشونت جنسیتی، سرکوب و آزار و اذیت را تجربه می‌کنند. برای واکنش نشان دادن به این مشکل جهانی، نهادهای اجتماعی باید توسعه یابند. اما این توسعه‌ای نیست که به خودی خود اتفاق افتد.

فعالین اجتماعی در تلاشند که برای زنان جهانی بهتر بسازند. آنها تلاش می‌کنند از طریق رسانه‌ها و فعالیت‌های مختلف پیام خود را به جهان برسانند.

برای مطالعه بیشتر درباه لیدی جمیل خرازی به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://jamil-kharrazi.com

No comments:

Post a Comment

نلسون ماندلا: نماد صلح و آشتی

  در ۱۸ ژوئیه، همزمان با جشن گرفتن روز نلسون ماندلا، به میراث ماندگار این رهبر نمادین احترام می گذاریم . نلسون ماندلا، معروف به مادیبا، یک...