روز بین‌المللی همبستگی میان انسان‌ها

 


این روز در اصل جایگزین روز جهانی اومانیسم (انسان‌گرایی) شده است. روز اومانیسم توسط انجمن معلمان ادبیات کلاسیک در سنگال در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد شده بود اما موفق نشد بازتاب لازم را در رسانه‌ها پیدا کند.

روز جهانی همبستگی بین‌المللی انسان‌ها در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل متحد تصویب شد که هر چند باعث محبوبیت آن نمی‌شود ولی دستکم به ان رسمیت می‌بخشد.

مفهوم همبستگی یکی از مفاهیم اصلی سازمان ملل متحد از بدو تشکیل آن بوده است. سازمان ملل متحد بر أساس اصل امنیت جمعی میان ملل پایه‌گذاری شد. اصلی که از اعضای عضو این سازمان می‌خواهد تا با همبستگی در جهت تقویت صلح و امنیت بین‌المللی تلاش کنند.


 

در بیانیه هزاره سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۰۰ تصویب شد همبستکی به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین روابط بین‌الملل در قرن ۲۱ تعریف شده است. .. اما امروز می‌توانیم ببینیم که میان آمال و آرزوها و واقعیات فاصله زیاد است!

روز بین‌المللی همبستگی میان افراد بشری با این هدف تاسیس شد که به ما اهمیت همبستگی را در اهداف بین‌المللی، برنامه های سازمان ملل متحد و توافقنامه‌های بین المللی یادآوری کند.

No comments:

Post a Comment

نلسون ماندلا: نماد صلح و آشتی

  در ۱۸ ژوئیه، همزمان با جشن گرفتن روز نلسون ماندلا، به میراث ماندگار این رهبر نمادین احترام می گذاریم . نلسون ماندلا، معروف به مادیبا، یک...