روز بین‌المللی آمادگی در برابر اپیدمی

 


سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ این روز را تعیین کرد. هدف از تعیین این روز به طور ضمنی این بوه است که اپیدمی کووید۱۹ به پایان خود رسیده است.

اپیدمی‌ها و بیماری‌های مهم واگیردار همیشه اثرات مخربی بر زندگی بشر داشته‌اند. علاوه بر این، اثرات ویرانگری بر رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها داشته‌اند.


 

حتی امروز بحران‌های مرتبط با اپیدمی‌ها و بیماری‌های واگیردار سیستم درمانی بشدت تحت فشار را تهدید کرده و انسان‌ها وبخصوص زنان و کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.  و همانطور که میتوانیم تصور کنیم، این اقتصاد کشورهای فقیر است که بیش و پیش از بقیه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

اگر جامعه بین‌المللی به این مسائل توجه کافی نشان ندهد، اپیدمی‌های آینده از نظر شدت و وخامت از اپیدمی ‌های گذشته فراتر خواهند رفت. در حال حاضر نیاز به آگاهی رسانی، رساندن اطلاعات لازم در این زمینه، دانش پزشکی و اقدام متناسب، آموزش با کیفیت و برنامه‌های مروج  درباره اپیدمی‌های محلی و منطقه‌ای و بین‌المللی است، تا بتوان اقدامات درخوری را در این زمینه انجام داد.

No comments:

Post a Comment

نلسون ماندلا: نماد صلح و آشتی

  در ۱۸ ژوئیه، همزمان با جشن گرفتن روز نلسون ماندلا، به میراث ماندگار این رهبر نمادین احترام می گذاریم . نلسون ماندلا، معروف به مادیبا، یک...