صدف خادم: بوکسور ایرانی که به خاطر زنان مبارزه می‌کند



صدف خادم، اولین بوکسور زن ایرانی که در مبارزه‌ای رسمی شرکت می‌کرد در اولین بازی خود پیروز شد. این بوکسور جوان ایرانی در رینگ بازی گفت:«این پیروزی‌ برای زنان است و هر کجا که هستیم باید برای پیروزی زنان قدرتمند ظاهر شویم»

این ورزشکار ۲۴ ساله می‌داند که این مبارزه او را به سمبلی برای زنان کشورش بدل خواهد کرد.

 
صدف خادم روز شنبه در برابر دیدگان ۱۵۰۰ تماشاگر موفق شد با مربی‌گری مهیار منشی‌پور حریف فرانسوی ۲۵ ساله خود به نام آن شون را شکست دهد. این اولین بار در تاریخ است که یک زن ایرانی به این پیروزی دست می‌یابد.
صدف خادم که در کشور خودش ایران معلم بدنسازی است و به طور غیر رسمی به ورزش بوکس نیز می‌پردازد فقط در عرض چند روز به سمبل رهایی زنان کشورش مبدل شد. در ایران زنان اجازه ندارند زیر نظر مربیان مرد تمرین کنند و همچنین نمی‌توانند در مسابقات رسمی بوکس شرکت کنند. اما صدف خادم علیرغم همه این موانع، با کمک مربی فرانسوی - ایرانی خود مهیار منشی‌پور، قهرمان سابق بوکس جهان، موفق شد به آرزویش که حضور در میادین بین‌المللی و کسب افتخار برای زنان ایران بود دست یافت.

این مربی بدنسازی که برای حضور در میدان مسابقه ناچار شد از موانع زیادی بگذرد چهار شنبه آینده به کشورش بازخواهد گشت، مربی او مهیار منشی‌پور که قرار است او را به ایران همراهی کند به رسانه‌های فرانسه گفته است: «من امیدوارم و مطمئنم که ایرانیان زیادی برای استقبال از صدف خادم به فرودگاه خواهند آمد. صدف خادم برای ستاره شدن در کشورش هیچ چیز کم ندارد».
صدف خادم تاکید می‌کند: «زنان اگر بخواهند می‌توانند از سد کوه‌ها نیز بگذرند». این نخستین پیروزی در عین حال یک پیروزی برای زنان ایران است. این پیروزی به زنان ایران امید و جسارت فائق آمدن بر موانع را می‌دهد.

No comments:

Post a Comment

نلسون ماندلا: نماد صلح و آشتی

  در ۱۸ ژوئیه، همزمان با جشن گرفتن روز نلسون ماندلا، به میراث ماندگار این رهبر نمادین احترام می گذاریم . نلسون ماندلا، معروف به مادیبا، یک...