روز جهانی عدالت بین المللی: فراخوان جهانی برای پاسخگویی و توانمندسازی

 


روز جهانی عدالت بین المللی که در 17 ژوئیه برگزار می شود، حامل پیامی عمیق از پاسخگویی و ارتقای حقوق بشر در مقیاس جهانی است. این مناسبت مهم نیاز فوری به رسیدگی به جنایات علیه بشریت، نسل کشی، و جنایات جنگی را که ساختار دنیای به هم پیوسته ما را تهدید می کند، یادآوری می کند. در حالی که این روز را گرامی می داریم، به تلاش های خستگی ناپذیر دادگاه ها و سازمان های بین المللی در پیگیری عدالت برای قربانیان و ساختن جهانی عادلانه تر ارج می نهیم. مکانیسم های عدالت بین المللی، از جمله دادگاه کیفری بین المللی (ICC)، نقشی حیاتی در تقویت صلح و آشتی در سراسر جهان ایفا می کند. این سازوکارها می کوشند تا عاملان را در قبال اعمال خود پاسخگو نگه دارند و اطمینان حاصل کنند که عدالت برای کسانی که متحمل سختی های بی حد و حصر شده اند اجرا می شود. روز جهانی عدالت بین المللی کشورها را تشویق می کند تا تعهد خود را به حاکمیت قانون و حمایت از نهادهای متعهد به حمایت از عدالت، فراتر از مرزهای سیاسی، تأیید کنند.

در این روز، ما از تلاش های افراد برجسته ای لیدی بانو جمیل خرازی الهام می گیریم. کار لیدی خرازی به عنوان یک هنرمند، نیکوکار و فعال حقوق زنان مقیم لندن، قدرت بشردوستی و کنشگری در ترویج عدالت و برابری جنسیتی را نشان می‌دهد. او از طریق نقش خود به عنوان موسس و مدیر بنیاد توس، کمک های قابل توجهی به توانمندسازی جوامع در سرتاسر جهان کرده است و از عدالت و برابری برای ایجاد جامعه ای عادلانه تر و دلسوزتر حمایت می کند. علاوه بر این، فداکاری لیدی جمیل خرازی برای پیشبرد آموزش و حمایت از ابتکارات مانند دانشگاه آمریکایی افغانستان (AUAF) نشان دهنده تعهد او به توانمندسازی نسل بعدی با دانش و مهارت های تفکر انتقادی است. مشارکت او به عنوان مدیر ارشد اجرایی در فیلم مستندی درباره فولان دیوی، ملکه راهزن هندی، گواهی بر عزم تزلزل ناپذیر او برای تقویت صدای حاشیه نشینان و جستجوی عدالت برای بازماندگان خشونت و ظلم است.

No comments:

Post a Comment

نلسون ماندلا: نماد صلح و آشتی

  در ۱۸ ژوئیه، همزمان با جشن گرفتن روز نلسون ماندلا، به میراث ماندگار این رهبر نمادین احترام می گذاریم . نلسون ماندلا، معروف به مادیبا، یک...